ОТВЕТ О ТОМ КОМУЖДО ПОДОБАЕТ СВОЙ ЧИН ХРАНИТИ. ГЛАВА 90
И того ради подобает архиереем и иереем, и дияконом, и всякому священническому и иноческому чину подобает комуждо свой чин хранити и блюсти, не токмо житие чисто и непорочно, но и делом, и словом, и хожением, и взором, и слухом безо всякого зазору неподобного. И в ризах и во обуищах комуждо свой чин соблюдати. А излишними не украшатися ниже во градех, ниже в домех, ниже на пути в неподобны ризы облачитися и излишняя искати.
Аще ли кто от причетник таковая сотворити дерзнет, – да будет под запрещением священных правил святаго вселенского шестого собора 27-го правила. Тамо бы изъявиша не токмо о причетницех, но и о мирских, начен от синеклита и до просителя даже и до самых жен комуждо свой чин имети. Якоже глаголет 27 правило, никтоже от причитаемых в клирос в неподобну ризу да облачится ниже во граде живя, ниже на пути шествуя, но одеяния да носит усвоенная иже в клиросе причетенным. Аще же кто таковое сотворит – на едину неделю да отлучится.
Никтоже от причитаемых во священном в церковном причте в неподобную ризу да облачится ниже во граде пребывая или в коем селени жительствуя, или на пути шествуя, но приличное и усвоенная причетником да носят. И ино одеяние воину, ино одеяние тысящнику, ино пять десятнику, и ино одеяние купцу, и оно златарю, ино железному ковачю, и ино орачю, и ино просителю, и ино женам, якоже им носити и глаголемыя торлопы. Их же обычай имеют и причетницы носити златом и бисером и камением украшены, и сие неподобно есть, причетником тако украшатися женским одеянием, ниже воинское одеяние носити им. Комуждо подобает свое одеяние, от тех же и познавается койждо кто есть коего чина.
Епископу же, уставляет Павел апостол, целомудру быти и благовейно украшение имети. Такоже и женам во украшение благолепие со благоговением и целомудрием украшати собя, а не плетением златом и сребром и ризами многоценными. Но по християнскому жительству и учительству Господню и святых его ученик всем тщанием и всею мыслию искати вечных благ, ихже уготова Бог любящим Его. Прочти же к сему и 7-го вселенского собора правило 16.
Такоже и всякие игры, и глумы, и позорища всем причетником отречено бысть, по пятъдесятному правилу и 51-му святого вселенского шестого собора. Обема правилом тем и мирстии человецы християне суще чисто житие имети истязаеми суть. Того ради правило се. Аще кто от них играет или плясание творит, или шпилманит, рекше глумы деет и на видение человеки сбирает и ловитвам прилежит – таковыя отлучает. Причетницы же, аще что от реченных сих вин сотворят – да извергнутся.
Правило 69 святых апостол. Аще который епископ или презвитер, или диякон, или чтец, или певец в 40 дний, сиречь в великий пост, не постится и во все лето в среду и в пятки – да извержен будет. Токмо аще не пакостит ему телесная болезнь, немощному бо прощено есть по силе вкушати масла и вина. Аще мирский человек не постится – да отлучится.
Дорогие братья и сестры! В доме православного священника сложилась крайне тяжелая ситуация. Мало того, что в доме закончились элементарные продукты питания – даже крупа и подсолнечное масло, так матушке, инвалиду 1-й группы, срочно нужны дорогостоящие лекарства, а у батюшки прохудились последние сапоги – не в чем даже сходить в лес за грибами для пропитания. И это не преувеличение, а реальный быт.
Просим посильно и добровольно помочь в этой сложной ситуации, ведь от подобного никто не застрахован. Бог и за несколько рублей может спасти душу жертвователя и простить ему множество грехов.
Каждый жертвователь будет записан на БЕЗСРОЧНОЕ поминовение на каждой Божественной Литургии.
Просьба присылать имена о ком помолиться с обязательным указанием – о здравии, о упокоении. Помянники можно писать в комментариях под этим постом.
НЕ поминаем : самоубийц, магов и колдунов, упорных атеистов, обращавшихся к экстрасенсам или ведьмам, не крещённых.
Храни всех Бог!
ЖЕЛАЮЩИМ ПОМОЧЬ НАШЕМУ ПРИХОДУ:
КАРТА СБЕРБАНКА 2202 2008 1062 2066
|