ХРАМ-ЧАСОВНЯ ЕПИСКОПА ДАМАСКИНА И ИСПОВЕДНИКОВ КАТАКОМБНЫХ

Вторник, 19.03.2024, 10:50

Приветствую Вас Гость | RSS | Главная | Служба Святым Царственным Мученикам | Регистрация | Вход

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

 

Блажен муж, первый антифон.

 

На Господи воззвах стихиры царя глас 5:

 

Якоже святии князие Борис и Глеб побеждаем желанием будущих, паче же любовию Христовою, царство земное и славу возненавидел еси, чистоту же возлюбил еси, и неправедное убийство претерпел еси, никакоже противляшеся предающему тя народу, темже и предстатель за народ свой являешися, о царю мучениче, о Ангеле земли Российския, о заступниче наш небесный, моли спастися душам нашим.

 

Вящше неже дванадесяте легеона ангел предстояша в веси Гефсиманийстей Господу Славы, пламенеюще попалити огнем небесным иудеов безумных, обаче како сбудутся писания рече Господь, сице же и Помазанник Божий страстотерпец царь Николай, имяше вящше неже дванадесяте легеона вой земных, препоясанных, оболченных, оружных, обаче предается со чады своя в руце беснующагося народа своего.

 

Исполняти лишения скорбей своих во плоти нашей апостолом повелел еси Господи, темже и вернии послушницы Твои, святии Царственнии Мученицы запинание от ближняго воеводы, ударение прикладом, угрозы заплевания и угрозы насилия над чады претерпели суть, еще же и посмертное поругание мощей ваших людьми русскими яко славу Христову прияли суть.

 

Егда рече Господь ко пришедшим яти Его иудеом «Аз есмь, везде Сый и вся исполняяй», тии идоша вспять и падоша на земли, егда же другий иуда, воевода царю напрасно тезоименный, понуждая господина своего решатися на отречение, даже пхаше царя, тогда испровержеся слава русская, тогда клятва страшная падоша на ны и на чада наша, тогда помрачи лице Свое на землю нашу Солнце Правды Христос Бог.

 

Не прикасайтеся помазанным Моим, глаголет Господь, ты же, царю мучениче, всех простивый, тепле за новаго иуду, воеводу тебе запинающаго, Бога молил еси: темже страшная смерть воеводы сего милость воистину царская сему явися, избавляющи онаго от смерти вечныя.

 

Ничесоже отвещаваше Господь Ироду вопрошающу, смрадом закваски онаго оскорбляем, мы же убоимся молчания Государева, ничесоже рекшаго новым правителем привременным, зрети отрекшагося царя вожделевшим, Царство Небесное соглядавшим и ничесоже узревшим.

 

Содержим любовию по воям русским моляше Бога царь Николай, да приведет их к победе великомученик Георгий, вои же русстии ударом приклада своему владыце отвещаша. Он же, грудь свою за оных грехи подставляя, грудию встати за него клявшихся, никакоже молитвы оставляше, и исполнися молитва государева чрез двадесять и осмь лет.

 

Се оставляется вам дом ваш пуст, ветхому Израилю рече Господь, дондеже не возглаголете: благословен грядый во имя Господне Иисус Христос Сын Божий, такожде и на месте Руси Святей зрим мерзость запустения, якоже и Государь рече: аще быша вси людие просили его, никогдаже приял бы скипетр и державу земли Российския, обаче жезлом и палицею Царствия Небеснаго утешает всех стремящихся в горняя.

 

 

Слава, глас 6:

Камень, егоже небрегоша зиждущии архиереи российстии, святый великомученик царь Николай/, сей бысть Христом Богом, Каменем Живота Вечнаго/, на служение Церкви Российстей поставлен/, да спасутся во Христе чада ея/. Тии же архиереи уподобишася мужу юродиву/, иже созда храмину свою на песце/, ограждением сим святым гнушашеся/, и сниде дождь гнева Божия на землю Русскую/, и приидоша реки беззакония/, и возвеяша ветри со стран западных/, и опрошася храмине той в лютом гонении/,  мы  же  да  строим  спасение  наше/,  ничесоже своего ищуще/, молящеся святым страстотерпцем царственным.

 

И ныне:

Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево; кто ли не воспоет Твоего Пречистаго рождества; безлетно бо от Отца возсиявый Сын Единородный, Тойже от Тебе Чистыя пройде, неизреченно воплощься, естеством Бог Сый, и естеством быв человек нас ради, не бо двою лицу разделяемый, но во двою естеству неслитно познаваемый: Того моли, Чистая, Всеблаженная, помиловатися душам нашым.

Стихиры на литии, глас 4:

Прикровение имуще злобы свободу, узилище ваше тобольское «домом свободы» нарицали суть, обаче не ведаша, яко царственнии мученицы познаху Христа-Истину, Он же содела их свободними: несть бо свободы, яже не во Христе Иисусе: мученицы же царственнии во имя Господа собрани быша, и Господь бысть посреде их, темже и они быша во Христе Свободе истинней.

 

Тринадесять лет у державнаго деда в послушании был еси, и паки тринадесять лет у державнаго отца твоего в послушании был еси, святый мучениче царю Николае, и двадесять и три года сердце твое в руце Божии предавал еси, темже и молитвы твоя за ны блудныя послушает Христос Бог.

 

О страстотерпче святый! Храмы тьмочисленными землю Русскую украсил еси, и ни един от клира сего Тайнами Небесными пред смертию твоею тебе напутствоваше, днесь же новыи храмоздатели громко трубяще о храме единем, глумятся над Тайнами Христовыми.

 

Славаглас 5:

Егда гортань Димитриев не можаше провещати страшное убиение царевичево, тогда кампан собора углическаго громогласно детоубийство возвестил есть, оный же ирод во град Тобольск свидетеля медна сосла, аможе за свидетельство Христово Государь-мученик последовал есть.

 

И ныне, глас тойже:

Храм и Дверь еси, Палата и Престол Царев, Дево Всечестная: Еюже Избавитель мой Христос Господь во тьме спящым явися, Солнце Сый Правды, просвети хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. Темже Всепетая, яко Матерне дерзновение к Нему стяжавшая, непрестанно моли спастися душам нашым.

 

Стихиры на стиховне, глас 2:

Якоже бремя неудобьносимое/ для народа твоего ты бяше/,  темже  и  стражницы  твои  владыкам  своим/  о тебе, якоже о бремени бездушнем, писаху ты же, о дивный светильниче любве и кротости/, каждому ближнему твоему,  даже  стражником/,  слово  ободрения,  слово смирения/, слово воистину отеческое имел еси/, преизбытком жизни твоея во Христе/, пустыню сирых их душ напоевая.

 

Показуют нам Царственнии мученицы/ яко семья есть тайна Божия/, яко вящшее мучение им бысть/ в расторжении семьи истязательми/, страшное же чудо народа русскаго есть/, яко множество лет жительствующе без царяпомазаннаго Богом во отцы народу/, не вопием ему гласом велиим/: согрешихом на небо и пред тобою,/ о царю святый.

 

 

Слава, и ныне:

О чудесе новаго всех древних чудес! Кто бо позна Матерь без мужа рождшую, и на руку носящую всю тварь Содержащаго; Божие есть изволение, рождшееся. Егоже, яко Младенца, Пречистая, Твоима рукама носившая, и Матерне дерзновение к Нему имущая, не престай молящи о чтущих Тя, ущедрити и спасти души наша.

 

 

Тропарь, глас 3:

Отеческия десницы твоея удалихомся безумно, овцы без пастыря, пасем свиния страстей своих, в злых расточихом еже нам предал еси богатство державы твоея, темже, о царю Николае, народ твой ти блуднаго глас приносит: согрешихом пред тобою тягчее Хама, страстотерпче святый, приими нас кающихся всем животом нашим, и сотвори нас паки раби твои, наемники за молитву твою о прощении грехов наших.

 

НА УТРЕНИ

 

По 1-й кафисме седален:

Яко три спиры влекоша Царя из Тобольска в Тюмень-град: овая вожделяше свободити Государя земных уз, овая помышляше от скверноубийц свободити, третия от десныя и шуия свободы его сохраняше, многоценнаго сего бисера желающи продати немцем, сам же царь-мученик во Христе преизбыточественно свободный, кротце моляше Держащаго всю тварь да не попустит Милостивый Господь семью разлучити, и удержа Вседержитель простерших руки мерзкия убити удерживающаго.

 

Слава и ныне:

Радуйся, Святая Горо и Богопроходная. Радуйся, одушевленная Купино и неопалимая. Радуйся, Едина к Богу мiрови Мосте, преводяй мертвыя к вечному животу. Радуйся, нетленная Отроковице, неискусомужно рождшая Спасение душ наших.

 

По 2-й кафисме седален:

Бесоводимии стражницы чад царевых, егда кораблецем оных в Тюмень гоняху, двери в чертоги им нощию затворити возбраняша, ругатися им хотяще, темже врата адова оным отверсты страшно явишася, муку нестерпимую блудников показующе. Сии же, и царевича дверь затвориша тою же нощию, затворивше себе двери Царства Небеснаго, аще ни страстотерпцы царственнии помолятся о них.

 

Слава и ныне:

Неискусобрачная Невесто Богородительнице, яже Евину печаль радостно творившая, воспеваем вернии и поклоняемся Тебе, яко возвела еси нас от древния клятвы: и ныне моли непрестанно Всепетая, Пресвятая, во еже спастися нам.

Стихира по 50-м псалме, глас 8:

Егда внидоша царственнии мученицы в дом Ипатиев, бысть Господь грядый на вольную страсть, они же в горници светлей, устланной, приготовленной всем их житием предитекшим, светильники свои украшаху, Дванадесятию Евангельми ихже сам царь-мученик купно со врачем Евгением славным, чтоста во ушию всей Руси Святей. Оле врачей нынешних, кии токмо именем врачи нарицаются, суть же детоубийцы мерзейшии. Оле правителей нынешних, кии оных чад убиенных в снедь адскую потребляют. Молитвами царственных мучеников спаси, Господи, душы младенцев закалаемых, растлеваемых и снедаемых, нас же грешных, спаси, Господи, от участи сих врачей и правителей.

 

 

Форма входа

Поиск

Календарь

«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архив записей

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 20

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0